Ontbijt overslaan is een slecht plan

Het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de hele dag en zorgt ervoor dat je je energiek voelt. De hele nacht heb je niet gegeten en bovendien moet je spijsvertering weer op gang komen. Juist daarom is het nemen van goed ontbijt belangrijk voor iedereen. Doe jezelf dus niet tekort door dit over te slaan. Waarom is ontbijt nog meer belangrijk en wat eet je ’s morgens?

Val sneller af met een goed ontbijt

Uit onderzoek blijkt dat de meeste mensen met obesitas geen waarde hechten aan een dagelijks ontbijt. Bovendien toont een ander onderzoek aan dat mensen die ontbijten veel gemakkelijker hun kwijtgeraakte kilo’s bij zich vandaan houden. Alleen daarom al loont het om je dag te beginnen met een gezond ontbijt.

Tips voor een gezond ontbijt

Natuurlijk wil je de dag zo goed mogelijk beginnen. Daarom is het belangrijk om tijd te nemen voor je ontbijt. Doe het niet overhaast, want dan geniet je er niet van. Heb je geen zin om elke morgen ontbijt klaar te maken? Doe het dan de avond van tevoren. Je kunt dan net wat langer in bed blijven liggen en je hoeft in de ochtend minder erg te haasen. Probeer verder zoveel mogelijk te ontbijten met gezonde ingrediënten.

Wat is een gezond ontbijt?

Niet iedereen eet hetzelfde. Je hebt tenslotte een eigen voorkeur en smaak. De boterham is populair, maar je kunt ook ontbijten met andere soorten voedsel. Havermoutpap, yoghurt met muesli of fruit zijn slechts enkele voorbeelden van gezonde voeding. Tegenwoordig is ook de smoothie ongelofelijk populair. Je stelt deze volledig samen zoals jij dat wilt. Probeer ongezonde vetten tijdens een ontbijt zoveel mogelijk te vermijden.

Doe waar jij je goed bij voelt

Hoe jij je ontbijt ook samenstelt en op welke tijd je dat ook doet, probeer in alles goed te luisteren naar je gevoel. Wil je gezond ontbijten en daarnaast ook de overtollige kilo’s kwijtraken? Neem gerust contact met ons op. Wij helpen je graag op weg naar een gezonder en vetarm bestaan inclusief een lekker ontbijt!