10 Gezonde tussendoortjes die vullen

Tussen de drie grote maaltijd op de dag hebben veel mensen de behoefte om te snacken. Even iets kleins om te eten. Veel mensen snacken de hele dag door. Wel is er een verschil in de manier waarop we snacken. De ene persoon doet dit net even wat gezonder dan de ander. Wil jij wel snacken met gezonde tussendoortjes, maar weet je niet goed wat dan je opties zijn? Hieronder vind je 10 gezonde tussendoortjes die vullen.

1. Zelfgemaakte ontbijtkoek

Ontbijtkoek is uitstekend geschikt als gezonder tussendoortje. Wel is het zo dat er veel suikers zitten in de ontbijtkoekvarianten uit de supermarkt. Het best kies je dus voor zelfgemaakte ontbijtkoek. Voeg aan het recept veel vezels toe en minder suiker. Wij hebben een lekker recept voor je!

2. Vers fruit

Vers fruit is natuurlijk altijd goed, ook zeker als lekker gezond tussendoortje. Varieer met twee á drie stuks per dag. Om je bloedsuikerspiegel op een gezond niveau te houden kun je er ook voor kiezen om er een handje noten bij te nemen.

3. Yoghurt of kwark

Magere yoghurt en kwark vullen ontzettend goed en zijn ook nog eens lekker. Om wat extra smaak aan het kommetje yoghurt of kwark toe te voegen kun je er wat vers fruit doorheen mengen.

>> Wil je afvallen in Den Bosch? Wij begeleiden je graag! <<

4. Belegde rijstwafel

Beleg een rijstwafel met iets gezonds, zoals bijvoorbeeld notenpasta, een gekookt ei, komkommer of avocado. Zo geef je meer smaak aan je rijstwafel en geniet je van een gezond tussendoortje met een knapperige bite.

5. Schaaltje rauwkost

Rauwkost is heel gezond en je mag het(vrijwel)onbeperkt tot je nemen op een dag. Je kunt er ook goed mee wisselen. Denk eens aan een schaaltje paprika, worteltjes, bleekselderij, tomaatjes en komkommer.

6. Knapperige kikkererwten

Kikkererwten zijn natuurlijk helemaal niet lekker knapperig, maar wel als je ze even roostert! Je kunt dit prima doen in kruiden die je zelf lekker vindt. Makkelijk te maken en heerlijk als gezond tussendoortje.

7. Zelfgemaakte smoothie

Smoothies zijn heel gezond, maar dan moet je ze wel zelf maken. Veel supermarkt smoothies bevatten toch aardig wat suikers. Voeg zelf verse ingrediënten toe en maak een smoothie die perfect bij jou past. Let wel op dat je niet alle groente rauw kunt verwerken.

8. Een maaltijdreep

De eiwit rijke reep is heel populair onder de sporters, maar ook als je niet zo fanatiek sport kun je wel genieten van dit vullende tussendoortje. Je krijgt direct veel gezonde eiwitten binnen. Let er wel op dat je een reep kiest die niet teveel suikers bevat. In ons instituut adviseren wij je graag welke je het beste kunt nemen.

9. Een soepje

Soep is lekker én gezond. Wat wil je nog meer? Zeker als je even toe bent aan een lekker warm tussendoortje is soep heel geschikt. Kies bij voorkeur een heldere soep.

10. Zuurdesembroodje

Ben je een echte fan van brood? Je hoeft brood echt niet te laten staan. Wil je het als tussendoortje eten? Beleg dan eens een zuurdesembroodje met gezond beleg en geniet er lekker van!

Persoonlijk voedingsadvies?

Het is niet altijd makkelijk om te zorgen voor goede voeding, elke dag weer, zeker niet als je toch wilt kunnen genieten van lekkere tussendoortjes. Je bent bij Fonte di Vita welkom voor diverse behandelingen om je te ondersteunen én voor goed voedingsadvies. Wij helpen je graag verder om jouw streefgewicht te behalen! Maak een gratis afspraak voor een intakegesprek in Den Bosch!